Publication : Note de Recherche : John A. Gerlach - The Evolution of Command and Control in Multi-Domain Operations

Evènement | 9 décembre 2019
PP Gerlach
PP Gerlach Par John Gerlach

Au cours des deux dernières décennies, plusieurs Etats en compétition avec les Etats-Unis ont capitalisé sur les progrès de la technologie et sont désormais capables de contester la domination opérationnelle américaine dans tous les domaines. Afin de contrer cette menace, les Etats-Unis et leurs alliés ont adopté une doctrine d’« opérations multidomaines ». La complexité de cette nouvelle stratégie exige un progrès dans les technologies de communication, une évolution et une adaptation de l’intelligence artificielle, ainsi qu’une refonte des structures et processus de commandements actuels. Cette note de recherche a pour objectif de mesurer les effets des opérations multidomaines sur le commandement et le contrôle (C2), à travers la comparaison entre les capacités actuelles des C2 et leurs tâches futures. Cette analyse nous permettra de proposer plusieurs recommandations, comme la mise en place d’un système de partage d’information interarmées, l’adaptation des logiciels d’intelligence artificielle et la nécessaire mise en œuvre de réformes structurelles. Le statu quo n’est aujourd’hui plus en mesure de répondre efficacement à la contestation opérationnelle adverse dans un environnement multidomaine : le commandement et le contrôle doivent évoluer.

Abstract

Throughout the past two decades, adversarial nations have capitalized on advancements in technology and are now capable of contesting operations in all domains.  In order to counter this threat, the United States and its allies have adopted a Multi-Domain Battle doctrine.  The complexity of this new strategy requires advancements in communications technologies, the adaptation of artificial intelligence, and a redesign of current command structures and processes.  This research paper seeks to quantify the effects of Multi-Domain Operations on command and control.  A comparative analysis is made between the current C2 challenges and capabilities.  This analysis provides the context for the proposed recommendations of implementing force-wide information sharing technology, adapting artificial intelligence software, and accomplishing necessary structural reforms.  The status quo is incapable of effectively responding to contested operations in a Multi-Domain environment.  Command and Control must evolve.

About the author

John Gerlach is an associate researcher in international security and defense at the University of Lyon III, Jean Moulin School of Law, Lyon France. He graduated Syracuse University (2006), with a Bachelor of Science in Aerospace  Engineering  and  a  Master  of  Social  Sciences  (2014).  After  graduating  university,  he  was commissioned in the United States Air Force and received his pilot wings in 2008. He has completed multiple deployments in support contingency operations overseas piloting the C-17 Globemaster III aircraft. Prior to moving to France as part of the Olmsted Scholar program, he was an instructor at the United States Air Force Weapons School. Recently, John received his Master Degree in International Security and Defense (2019) from the University of Lyon III, Jean Moulin School of Law.